Co oznaczają bany i filtry Google

Posiadanie firmowej witryny internetowej obliguje do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, żeby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia wywołuje złamanie norm prawidłowego SEO i na witrynę mogą być zastosowane przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google to najgorszy sposób sankcji, któremu może zostać poddana witryna w sieci. Jest to całkowite zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy realnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po usunięciu portalu liczba naszych gości gwałtownie spadnie, gdyż większość internautów stosuje tylko Google. Natomiast założenie filtra obniża pozycję strony www w wynikach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – nakładane bezpośrednio przez załogę Google a także algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez specjalne systemy.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie ogromnej ilości linków promujących naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google musimy uprzednio poznać jego podłoże. Najlepiej zatrudnić do tego profesjonalną firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z banem. Procedura może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.