Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.