O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google to kary nakładane na webmasterów, którzy łamią wytyczne wprowadzone przez Google. Podstawowe rozróżnienie filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania swojej strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach wyszukiwania. Czasami strony, które dopuściły się poważnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Zdecydowanie zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów sieciowych.
Niezawodnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest stosowanie się do zasad, wyznaczonych przez Google.