Znamy 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Polesie”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Huawei P8 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Eldom G42 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Tłusty Czwartek czy Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej trzeba zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]