Produkcja filmów dla biznesu – rodzaje filmów promocyjnych

Czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim przysłowie. Znajduje ono potwierdzenie też w reklamie, która od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Z początku były to zaledwie statyczne obrazy, jednak razem z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a potem telewizji oraz internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Współcześnie klipy stanowią jeden trzonów małych i dużych kampanii – bez względu na to, czy idzie o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak szerokie zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki zróżnicowania ich form, wśród których bez trudności można odnaleźć tę, która do planowanej taktyki reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Filmy promocyjne – typy i ich zastosowanie

Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, niezastąpionym w trakcie promocji marki. Doskonale znamy je z ekranów telewizorów, jednakże w ostatnich latach ważnym kanałem ich dystrybucji stał się także internet – często natrafiamy na nie w YouTube bądź na portalach informacyjnych, poza tym popularną praktyką jest emitowanie ich w tramwajach oraz autobusach. Wypada wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są ważnym elementem strategii budowania właściwego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników oraz partnerów. Znaczącym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – między innymi te parające się promowaniem miast lub regionów, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To instrument przydający się znakomicie do ukazania zaawansowania wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy autostrad czy obiektów przemysłowych), piękna danego miejsca lub informacji o działaniach mających za zadanie wsparcie potrzebujących. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania rozmaitych imprez.

Produkcja filmów – komu powierzyć ich przygotowanie?

Aby reklama oparta o filmy promocyjne dała przewidywane efekty, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów należy powierzyć wypróbowanej, doświadczonej firmie. Poziom usług świadczonych przez konkretne studio przybliży nam jego portfolio. istotne jest też to, jakiego oprzyrządowania ono używa. Idzie m.in. o drony pozwalające na wykonanie fascynujących ujęć z lotu ptaka, właściwie nieodzownych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.